Προκηρύσσεται σήμερα η γραμμή 4 του μετρό
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών, που θα αναδιατάξει πλήρως το συγκοινωνιακό χάρτη μέσα στην πόλη και θα δώσει δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους από τον τεχνικό κόσμο, ενεργοποιεί η σημερινή δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό, συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ. Μαζί με το αεροδρόμιο στο Καστέλι που περνά στην τρίτη και τελευταία φάση, που είναι το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς, είναι τα μεγαλύτερα έργα νέα γενιάς.
Με βάση το σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, η πρώτη φάση του έργου αφορά την προεπιλογή των αναδόχων και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τις αρχές καλοκαιριού. Θα ακολουθήσουν οι δεσμευτικές προσφορές, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ανάδοχος δεν αναμένεται πριν το καλοκαίρι του 2018. Το ενδιαφέρον αναμένεται ζωηρό αφού στο διαγωνισμό προβλέπεται να συμμετάσχουν μεγάλα σχήματα εγχώριων και ξένων ομίλων πολλά εκ των οποίων αναμένεται να σχηματοποιηθούν αφού οι υποψήφιοι αξιολογήσουν τις απαιτήσεις του διαγωνισμού και πάρουν στα χέρια τους τα τεύχη δημοπράτησης.
Όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, έτσι και στην γραμμή 4, οι συρμοί θα είναι υπερσύγχρονοι και χωρίς οδηγό αλλά παρουσία συνοδού.
Η εργολαβία θα είναι ενιαία καθώς εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού, θα περιλαμβάνει τα ηλεκτρομηχανολογικά, την ηλεκτροκίνηση – σηματοδότηση αλλά και την προμήθεια συρμών.
Μοιάζει σαν ψέμα για τις συνοικίες της Αθήνας που θα επωφεληθούν από την επέκταση του μετρό ύστερα από σχεδιασμούς δεκαετίας.
Η γραμμή «μαμούθ» που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδί με 14 σταθμούς, αποκτά επιτέλους, σάρκα και οστά, αν και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς.
Το έργο, μήκους 12,9 χιλιομέτρων που θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες καθημερινά, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τα επόμενα επτά χρόνια και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προσκρούσει στις μεγάλες περιπέτειες των αρχαιοτήτων, όπως έγινε με τα προηγούμενα έργα μετρό της Αθήνας και επαναλαμβάνεται με μεγάλη ένταση και με τους σταθμούς Βενιζέλου και Αγία Σοφία στην Θεσσαλονίκη.
Την προκήρυξη του διαγωνισμού που έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν μόνο στα λόγια, ανακοίνωσε χθες από την Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, κατά την τελετή διάνοιξης της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής του μετρό. Το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι το κόστος του έργου θα καλυφθεί από δάνειο που θα συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σε ποσοστό 75% ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από την νέα προγραμματική περίοδο με το ποσό των 450 εκατ. ευρώ.