7 Κατευθυντήριες αρχές για τους γονείς που διδάσκουν από το σπίτι

 In ΓΝΩΣΗ

Η κατανόηση του “γιατί” πίσω από τις πρακτικές διδασκαλίας μπορεί να βοηθήσει τους γονείς να δημιουργήσουν ουσιαστικές και αποτελεσματικές ευκαιρίες μάθησης στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Καθώς εκατομμύρια μαθητές σε όλο το φάσμα K-12 μετατοπίζονται στην εκμάθηση στο σπίτι λόγω της απειλής του κοροναϊού στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι γονείς προσπαθούν να κατανοήσουν τον νέο τους ρόλο ως αναπληρωματικοί εκπαιδευτικοί. Θα απαιτήσει την ίδια υπομονή και επιμονή. «This is going to be messy», έγραψε η καθηγήτρια εκπαιδευτικής ηγεσίας, Jennifer Weiner στους The New York Times, προτού δώσει στους γονείς και τους δασκάλους άδεια να προσπαθήσουν και να αποτύχουν «and that is OK».

Αλλά αυτή η δυσκολία δεν πρέπει να σημαίνει ανεπάρκια, ούτε πρέπει να είναι μια μόνιμη κατάσταση. Ενώ πιθανότατα έχετε δει μια ξαφνική γκάμα διαδικτυακών πόρων που προσφέρονται από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και εκπαιδευτικά ιδρύματα – συμπεριλαμβανομένων εξαιρετικών νέων ευκαιριών, όπως οι Mo Willems που οδηγούν καθημερινές δραστηριότητες σχεδίασης ή η Dolly Parton που διαβάζει ιστορίες για ύπνο – μια βιβλιοθήκη με εκπληκτικούς πόρους, από μόνη της δεν θα κάνει τη διαφορά . Η εκμάθηση δεν αφορά μόνο την έκθεση ενός παιδιού σε ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Ακολουθούν ορισμένες βασικές αρχές, βασισμένες στην έρευνα και την επιστήμη, που παρέχουν μια γενική δομή στην προσέγγισή σας και κάνουν τη μάθηση πιο παραγωγική και μακροχρόνια – ανεξάρτητα από το εκπαιδευτικό υλικό στο σπίτι σας.

1) Δημιουργία ενός ευέλεκτου χώρου μάθησης

Ο ανοιχτός χώρος που επιτρέπει στους σημερινούς υπαλλήλους να είναι πιο παραγωγικοί μπορεί επίσης να είναι χρήσιμος για τους μαθητές, λέει η καθηγήτρια Kayla Delzer. Οι “Flexible classrooms” – μαθησιακά περιβάλλοντα που παρέχουν μια ποικιλία επιλογών για το πώς και πού μπορεί να επιλέξει ο μαθητής να μάθει – έχουν γίνει όλο και πιο συχνές σε σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Όταν οι μαθητές μπορούν να προσαρμόσουν το χώρο τους στη δουλειά τους, η έρευνα υποδηλώνει ότι αισθάνονται πιο αφοσιωμένοι και πιο παραγωγικοί, οπότε ενθαρρύνετε τους μαθητές να μετακινήσουν τα έπιπλα και τα στηρίγματα ώστε να ταιριάζουν στις μαθησιακές τους ανάγκες.

Θα θελήσετε να διατηρήσετε κάποια δομή. Ορίστε σαφείς προσδοκίες για το πώς και πότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο χώρος, λέει η δασκάλα του Λυκείου της Καλιφόρνια Laura Bradley. Καθορίστε μερικές παραμέτρους για τους τύπους εργασίας που συμβαίνουν σε διαφορετικούς χώρους, αλλά δώστε στους μαθητές την επιλογή. Για παράδειγμα, ένας μαθητής μπορεί να βρίσκεται σε ένα παραδοσιακό γραφείο για μαθηματική πρακτική, αλλά μπορεί να μεταβεί σε έναν καναπέ ή μια καρέκλα τύπου πουφ για να παρακολουθήσει διαδικτυακές μαθηματικές οδηγίες. Να είστε έξυπνοι: Τα κοινά είδη οικιακής χρήσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αλλάξουν τη δυναμική ενός χώρου. Ένα κουτί από χαρτόνι μπορεί να γίνει φρούριο γραφής, σύμφωνα με έναν δάσκαλο, ενώ μια στοίβα μαξιλαριών μπορεί να μετατραπεί σε γωνιά τέχνης. Δημιουργήστε μια ισορροπία μεταξύ προσφοράς δομημένου χώρου και επιτρέψτε στους μαθητές να επιλέξουν πού μπορούν να μάθουν και να λειτουργήσουν πιο άνετα.

Εάν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι είναι λίγο επικίνδυνο, μια ολοκληρωμένη μελέτη έδειξε ότι η «ευελιξία» αντιπροσώπευε το ένα τέταρτο των ακαδημαϊκών οφελημάτων που αποδίδονται στον σχεδιασμό της τάξης, καθιστώντας το τόσο σημαντικό όσο το φως ή η θερμοκρασία στην αποτελεσματική μάθηση.

2) Check in κάθε πρωί και κατά την διάρκεια της ημέρας.

Η έναρξη του σχολείου κάθε πρωί είναι κάτι παραπάνω από το να καθορίσουμε τα ακαδημαϊκά κριτήρια αναφοράς για την ημέρα. Δεκαετίες έρευνας αποκαλύπτουν ότι η αίσθηση του ανήκειν, της ευημερίας και της σύνδεσης είναι ένας σημαντικός πρόδρομος για τη μάθηση: Εάν το παιδί σας είναι αναστατωμένο ή μοναχικό, για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι απλά δεν θα είναι τόσο παραγωγικό σαν μαθητής.

Μπορεί να εξετάσετε το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός είδους «χαιρετισμού στην πόρτα» στο σπίτι, που συχνά χρησιμοποιούν οι καθηγητές σαν τελετουργία στην αρχή της ημέρας, για να κάνουν check-in με τα παιδιά και να ρωτήσουν πώς αισθάνονται. Συνεχίστε την εξάσκηση καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποιώντας ελαφριά «check-in» και αλλάξτε την ερώτηση. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης, ρωτώντας “Εάν έφτιαχνες ή χρησιμοποιούσες ένα emoji που αντιπροσωπεύει καλύτερα τη διάθεσή σου τώρα, ποιο θα ήταν αυτό;” ή “Ποιο χρώμα ή μείγμα χρωμάτων αντιπροσωπεύει καλύτερα πώς αισθάνεσαι σήμερα; Γιατί; “μπορεί να προκαλέσει καλύτερη αντίδραση από την ερώτηση ” Πώς νιώθεις; ”

Εάν το σχολείο σας συμμετέχει στην εξ αποστάσεως μάθηση, βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας έρχεται σε τακτική επαφή με άλλους συνομηλίκους μέσω της διαθέσιμης τεχνολογίας – ή εξετάστε το ενδεχόμενο να βρείτε έναν τρόπο να έχετε το παιδί σας συνδεδεμένο με άλλους μαθητές.

3) Επιτρέψτε συχνά διαλείμματα «Brain breaks»

Για γονείς και μαθητές, ένα χρονοδιάγραμμα δραστηριοτήτων back-to-back είναι εξαιρετικά σημαντικό. Τα καλά νέα? Η Νευροεπιστήμη υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνονται συχνά διαλείμματα «Brain breaks» κατά τη διάρκεια της ημέρας, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να επεξεργάζονται τις πληροφορίες που έχουν μάθει πιο αποτελεσματικά. Πώς λειτουργούν τα διαλείμματα «Brain breaks»; Μελέτες δείχνουν ότι οι εγκέφαλοι σε κατάσταση ηρεμίας – που ονομάζεται επίσης “default mode – προεπιλεγμένη λειτουργία” – εξακολουθούν να είναι απασχολημένοι με την επεξεργασία πληροφοριών κάτω από το κατώφλι της συνείδησης, για να καθαρίσουν όσα έχουν μάθει και να μεταφέρουν κρίσιμες πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη σε μακροχρόνια αποθήκευση.

Γενικά, οι νεότεροι μαθητές χρειάζονται περισσότερα διαλείμματα, αλλά οι μαθητές όλων των ηλικιών επωφελούνται από αυτά. Για νέους μαθητές, η έρευνα δείχνει ότι τα εγκεφαλικά διαλείμματα βελτιώνουν την προσοχή. Το σπάσιμο των μαθημάτων σε μικρότερα, πιο εύχρηστα κομμάτια βοηθά τους μαθητές να εστιάσουν. Οι μεγαλύτεροι μαθητές χρειάζονται διαλείμματα κάθε 20-30 λεπτά για να διατηρήσουν την εστίαση και την ενέργεια.

4) Βρείτε ρυθμό – Πώς λειτουργεί 

Όταν τα σχολεία ανακοίνωσαν το κλείσιμο, μια πληθώρα προτεινόμενων προγραμμάτων εμφανίστηκε στο Διαδίκτυο, αλλά ένα άκαμπτο, στατικό πρόγραμμα δεν θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός μαθητή. Ο συγγραφέας και ερευνητής με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, ο Daniel Pink, λέει ότι το 15% των ανθρώπων είναι ” κορυδαλλός” ή πρωινοί άνθρωποι, και το άλλο το 15% είναι “κουκουβάγιες”, που αποδίδουν καλύτερα αργότερα την ημέρα. Οι υπόλοιποι μαθητές βρίσκονται κάπου μεταξύ των δύο προηγούμενων ορίων, οπότε σκεφτείτε να προσαρμόσετε τα προγράμματα στο παιδί – μια πρακτική που ονομάζεται «διαφοροποίηση» που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών στις τάξεις τους.

Οι νεότεροι μαθητές αποδίδουν καλύτερα στις αναλυτικές εργασίες νωρίτερα την ημέρα, σύμφωνα με έρευνα που ανέφερε ο Pink, οπότε οι γονείς μπορεί να θέλουν να προγραμματίσουν δραστηριότητες όπως τα μαθηματικά το πρωί. Για τον εφηβικό εγκέφαλο, μια μεταγενέστερη έναρξη και περισσότερος ύπνος μπορεί να σημαίνει καλύτερη μνήμη και κατακράτηση. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συμβουλεύει να ξεκινήσει η σχολική ημέρα ενός εφήβου όχι νωρίτερα από τις 8:30 π.μ.

5) Μαθησιακή συγχώνευση γνώσης

Μια εσφαλμένη αντίληψη για τη διδασκαλία είναι ότι η κύρια λειτουργία της είναι να βοηθά τους μαθητές να διατηρούν πληροφορίες, αλλά η διατήρηση είναι μόνο το πρώτο βήμα. Η αποτελεσματική μάθηση απαιτεί από τους μαθητές να ανακτούν τις πληροφορίες συχνά και στη συνέχεια να κάνουν νέα σημασία. Αυτή η διαδικασία, που ονομάζεται ενοποίηση, συχνά ενισχύεται στις παραδοσιακές αίθουσες διδασκαλίας μέσω κριτικών και κουίζ ή μέσω πρακτικών πολλαπλών αισθητηρίων όπως η σχεδίαση, η σύνθεση ενός τραγουδιού ή η δημιουργία ενός μοντέλου σχετικά με αυτό που έχει μάθει πρόσφατα.

Στο σπίτι, δώστε προτεραιότητα στις ευκαιρίες συμμετοχής στην ενεργό μάθηση μέσω συζήτησης, γραφής ή παραγωγής τέχνης, σε σχέση με πιο παθητικές πρακτικές, όπως η ανάγνωση ή η λήψη σημειώσεων. Η μάθηση απαιτεί επαναλαμβανόμενο, ενεργό χειρισμό των υλικών που μαθαίνονται.

Τέλος, πολλές μελέτες αποκαλύπτουν ότι η διδασκαλία όσων έχετε μάθει σε κάποιον άλλο – σε έναν γονέα ή σε έναν άλλο αδελφό – είναι επίσης ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να ενοποιήσετε και να κρατήσετε όλα όσα έχετε μάθει. Ονομάζεται «protege effect» και λειτουργεί επειδή η διδασκαλία απαιτεί να αποκτήσετε όλες τις αποχρώσεις του θέματος.

6) Ενθαρρύνετε την παραγωγική προσπάθεια

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να συμμετάσχουν σε έναν παραγωγικό αγώνα δίνοντάς τους δύσκολα καθήκοντα και επαινώντας τα για την επιμονή τους. Η έρευνα δείχνει ότι όταν οι μαθητές επιλύουν προβλήματα ,που είναι προκλητικά, αλλά εξακολουθούν να είναι μέσα στις ικανότητές τους, εμβαθύνουν τη μάθησή τους. Επιτρέψτε στους μαθητές να παλεύουν με προβλήματα πριν από την παρέμβαση.

Όταν ολοκληρωθεί η εργασία, προσπαθήστε να αποφύγετε να επαινέσετε το παιδί σας για το ότι «είναι έξυπνο». Οι μελέτες δείχνουν ότι ο επαίνος σε ένα παιδί για τις εγγενείς ιδιότητες του, τείνει να κάνει το παιδί να αποφεύγει τους κινδύνους και να το αποθαρρύνει να δοκιμάσει νέα ή προκλητικά πράγματα. Εσείς θέλετε τα παιδιά σας να συνεχίσουν να σπρώχνουν τον εαυτό τους και ο επαίνος για τη σκληρή δουλειά είναι πιο αποτελεσματικός για την οικοδόμηση αντοχής και επιμονής.

7) Λάβετε υπόψη σας τα συναισθήματα και παίξτε

Σε πολλά μέρη του κόσμου, η εκπαίδευση στο σπίτι θα συνεχιστεί για τουλάχιστον αρκετούς μήνες. Βοηθήστε τους μαθητές να προχωρήσουν πέρα από μια νοοτροπία συμμόρφωσης – “Έχω ολοκληρώσει τη δουλειά μου, μπορώ να πάω τώρα;” – Χτίζοντας εγκαίρως τα κατάλληλα συναισθήματα για εργασία και διασκέδαση. Θέλωντας τα παιδιά να έχουν εγγενή κίνητρα για να συνεχίσουν να εργάζονται σκληρά, χρησιμοποιήστε το σχολείο στο σπίτι ως ευκαιρία για βαθύτερη μάθηση όπου τα παιδιά χρησιμοποιούν το περιβάλλον τους για να εξερευνήσουν διαφορετικά θέματα.

Οι οικιακές δραστηριότητες όπως το μαγείρεμα ή η οργάνωση προσφέρουν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Νέα έρευνα δείχνει ότι η μουσική, η τέχνη, το σχέδιο και ο χορός είναι πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που βελτιώνουν επίσης τις γλωσσικές δεξιότητες, την πνευματική εστίαση, την ενσυναίσθηση και τη δημιουργικότητα.

Τέλος, στη φασαρία της ακαδημαϊκής εργασίας, μην ξεχνάτε τη σημασία του παιχνιδιού. Όχι μόνο παρέχει μια ανάπαυλα στον εγκέφαλο μετά την εκτέλεση αναλυτικών εργασιών όπως τα μαθηματικά ή την επιστήμη, αλλά δεκαετίες έρευνας δείχνουν ότι η άσκηση μπορεί στην πραγματικότητα να αλλάξει τη δομή του εγκεφάλου με τρόπους που βελτιώνουν τη μνήμη, την προσοχή, τη διάθεση και τη γνωστική λειτουργία. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής προτείνει ένα μη δομημένο παιχνίδι με λίγους κανόνες και πολύ χώρο για φαντασία, διότι δίνει στα παιδιά χώρο και χρόνο για να εξασκήσουν κοινωνικές-συναισθηματικές δεξιότητες και δημιουργική επίλυση προβλημάτων.

Από τη Laura Lee

Recommended Posts

Leave a Comment

Επικοινωνηστε μαζι μας

Θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Πανελλαδικές 2020: Ο νέος τρόπος εξέτασης των μαθημάτωνΠανελλαδικές Εξετάσεις: Τι πρέπει να προσέξετε